آخرین تحولات لبنان

رییس اداره برنامه ریزی، سرمایه گذاری و زیرساخت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۳ طرح سرمایه گذاری گردشگری همزمان با هفته دولت در استان به بهره برداری رسید.

۱۳ طرح گردشگری در خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس خراسان، احمد دیناری افزود: بخش اعظم این طرح ها واحدهای اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر و اقامتگاه‌های بومگردی است که در شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، خواف، کوهسرخ، کاشمر و گلبهار قرار دارد.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح ها ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که برای حدود ۹۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و با بهره‌برداری از واحدهای اقامتی، ۷۵۰ تخت به تعداد تخت‌های رسمی استان افزوده شد.

رییس اداره برنامه ریزی، سرمایه گذاری و زیرساخت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آغاز عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت مسیر منطقه نمونه گردشگری قره‌سو در شهرستان کلات با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

دیناری یاد آور شد: در یکسال گذشته (هفته دولت ۱۴۰۲ تا هفته دولت ۱۴۰۳) ۵۴ فقره موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری نیز با حجم سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی صادر شده است که در صورت تحقق ۱۰۰ درصدی برای هزار و ۷۸۰ نفر ایجاد شغل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲۴ فقره مجوز ایجاد نیز برای طرح های سرمایه‌گذاری گردشگری در سطح خراسان رضوی با حجم سرمایه گذاری ۳۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال صادر شده که در زمان بهره برداری برای هزارو ۴۷۲ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

وی افزود: در طول یکسال گذشته برای پنج طرح شاخص (هتل های سه تا ۵ ستاره) مجوز بهره برداری صادر شده که حجم سرمایه گذاری حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده اند و برای ۵۴۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.